Az OnlyFans egyre fontosabb pénzkereseti forrás a női zenészek számára

Az angol énekesnő, Kate Nash (37), a közelmúltban „Butts 4 Tour Buses” (magyarul: „Fenék a turnébuszokért”) szlogennel hirdette, hogy az OnlyFans-en keresztül szerzett bevételeivel támogatja koncertjeit és fedezi a turnék költségeit. Mint elmondta, sok esetben a koncertek veszteségesek, és zenészként nehéz elegendő pénzt keresni a karrier fenntartásához.
Kate Nash a BBC-nek nyilatkozva bevallotta, hogy gyakran az adósságai fedezésére is csak akkor képes, ha elég pólót tud eladni a koncertjein. Ellenkező esetben kénytelen lenne az alkalmazottak bérét csökkenteni vagy elbocsátani őket. Hangsúlyozta, hogy nem hajlandó kompromisszumot kötni a műsorainak minőségében.
A feminizmus és szabadság kifejezése
Az OnlyFans tevékenységét Nash a feminizmus és szabadság egyik kifejezési formájának is tartja. Elmondása szerint az, hogy nőként saját teste bemutatásával keres pénzt, egyfajta tiltakozásként is felfogható.
„Ez az én döntésem, hogy a testemet használom arra, hogy finanszírozzam azt, amiért szenvedélyesen dolgozom” – nyilatkozta. Hozzátette, hogy szeretné felhívni a figyelmet a zeneipar jelenlegi helyzetére, amely sok művész számára fenntarthatatlan.
Nash az OnlyFans-oldalán általában alulöltözött, de nem explicit képeket oszt meg, gyakran a testének alsó részéről. Az előfizetési díj az oldalára kb. 3 ezer forint havonta.
Más zenészek is hasonló problémákkal küzdenek
Kate Nash dilemmája nem egyedi eset. Nemrég az énekesnő Lily Allen (39) is nyilatkozott arról, hogy jelenleg több pénzt keres a lábairól készült képek eladásával, mint Spotify-streamjeivel. Ez jól mutatja, hogy az OnlyFans sok zenész számára alternatív bevételi forrássá vált, miközben a hagyományos zeneiparból származó bevételek egyre csökkennek.
Az OnlyFans tehát nemcsak a tartalomkészítők, hanem a zenészek körében is egyre népszerűbb, mint olyan platform, amely lehetőséget nyújt a függetlenség és anyagi biztonság megteremtésére a nehézségekkel teli zeneiparban.